Larmet gick inte igång vid inställd tid på Nintendo Sound Clock: Alarmo
Åtgärder för när larmet inte går igång på inställd tid på Nintendo Sound Clock: Alarmo.
Innan du börjar:
Du behöver:
- Din Nintendo Sound Clock: Alarmo
Du kan behöva flytta klockan eller föremål inom sensorzonen under felsökningen.
Vad behöver du göra?
- Kontrollera att larmet är påslaget.
- Tryck på den vita knappen för att öppna inställningarna.
- Vrid på knappen för att komma till menyn Alarm On/Off.
- Tryck på den vita knappen.
- Följ instruktionerna för att ställa in larmet på valet On för den eller de dagar som avses.
- Tryck på returknappen för att komma tillbaka till huvudmenyn.
- Kontrollera längst ned på klockans skärm om det finns en indikator på att ett larm är inställt.
- Kontrollera om det finns rörliga föremål i sensorzonen.
- Öppna inställningarna genom att trycka en gång på den vita knappen.
- Vrid på den vita knappen för att komma till hjälpskärmen.
- Tryck på den vita knappen.
- Vrid på den vita knappen för att komma till menyn Sensor Zone Check.
- Tryck på den vita knappen för att aktivera.
- Om kontrollen avslutas framgångsrikt har inga rörliga föremål påträffats i sensorzonen.
- Om kontrollen inte lyckas har ett rörligt föremål hittats i sensorzonen och det är sannolikt det som hindrar alarmet från att fungera korrekt. Ta bort det rörliga föremålet och kör kontrollen igen.
- Testa ditt larm för att bekräfta att det fungerar som förväntat.
- Vi rekommenderar att du ställer in ett nytt larm inom en snar framtid för att testa att larmet fungerar som det ska och sedan ställer tillbaka det till önskad tid efter testet.
Ytterligare information
Endast ett larm kan ställas in åt gången. Om du till exempel hade ett larm inställt på 9:00 och sedan ställer in ett nytt larm på 10:00, kommer larmet att gå först 10:00.
Om problemet inte har lösts:
Om du inte kan få larmet att fungera måste din klocka lämnas in för service. Vänligen kontakta Bergsala Service för att boka service.