Skip to main content

Larmet stängs inte av när jag lämnar sensorzonen för Nintendo Sound Clock: Alarmo

Åtgärder för att lösa problem med att larmet inte stängs av utan fortsätter när du kliver upp ur sängen.

Innan du börjar:

Du behöver:

  • Din Nintendo Sound Clock: Alarmo.

Du kan behöva flytta klockan eller föremål inom sensorzonen under felsökningen.

Obs: Kontrollera att du inte befinner dig inom en timme från den inställda alarmtiden och fortfarande är nära sängen. Om du går tillbaka till sängen inom en timme kommer alarmet att återupptas, så klockan kan tro att du har gått tillbaka till sängen.

Vad kan du göra:

  1. Kontrollera klockans position.
    • Kolla så att du har den senaste systemuppdateringen.
    • Kontrollera att ytan som klockan står på är plan.
    • Kontrollera att klockan är inom 50 cm från sängkanten.
      • Nintendo Sound Clock: Alarmo är avsedd att fungera med sängar som är upp till 200 cm breda. Större sängar eller sängar som inte är av standardstorlek kan göra att klockan inte fungerar som avsett.
      • Alarmo är också avsedd att fungera bäst med en användare. Om det finns fler personer, eller husdjur, i sängen kan det hända att klockan inte fungerar som avsett.
      • Kontrollera att klockan inte är högre än 20 cm över sängen.
  2. Konfigurera om sensorzonen.
    • Öppna menyn genom att trycka en gång på den vita knappen.
    • Vrid på ratten för att komma till menyn Settings
    • Tryck på den vita knappen.
    • Vrid på den vita knappen till du kommer till menyn Sensor Zone.
    • Tryck på den vita knappen.
    • Följ instruktionerna för att konfigurera klockans placering och uppdatera inställningarna för sensorzonen.
  3. Kontrollera om det finns rörliga föremål i sensorzonen.
    • Öppna menyn genom att trycka en gång på den vita knappen
    • Vrid på den vita knappen för att komma till menyn Help.
    • Tryck på den vita knappen.
    • Vrid på den vita knappen för att komma till menyn Sensor Zone Check.
    • Tryck på den vita knappen för att starta kontrollen.
      • Om kontrollen avslutas framgångsrikt har inga rörliga föremål påträffats i sensorzonen.
      • Om kontrollen inte lyckas har ett rörligt föremål hittats i sensorzonen och det är sannolikt det som hindrar larmet från att fungera korrekt. Ta bort det rörliga föremålet och kör kontrollen igen.
  4. Testa ditt larm för att bekräfta att det fungerar som förväntat.
    • Vi rekommenderar att du ställer in ett nytt larm inom en snar framtid för att testa att larmet fungerar som det ska och sedan ställer tillbaka det till önskad tid efter testet.

Om problemet inte har lösts:

Om du inte kan få larmet att stanna på grund av andra föremål i sensorzonen kan du överväga att använda knappläget i stället för sensorn.

Om det inte finns några hinder eller andra rörliga föremål som orsakar problemet, men larmet fortfarande inte stängs av när du går upp, måste din klocka lämnas in för service.

Kontakta Bergsala Service för att boka service.


Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning, och ligger bakom ett antal ikoniska varumärken såsom Mario™, Donkey Kong™, The Legend of Zelda™, Metroid™, Pokémon™, Animal Crossing™, Pikmin™ och Splatoon™.


© Bergsala | Officiell webbplats för Nintendo i Sverige