Nintendo Sound Clock: Alarmo har ingen egen strömförsöjning
Steg för när Nintendo Sound Clock: Alarmo har en tom skärm och inte går igång eller stängs av när alarmet låter.
Innan du börjar:
Behöver du:
- Din Nintendo Sound Clock: Alarmo.
- En USB-kabel och AC-adapter som stöds.
- En AC-adapter följer inte med Alarmo utan måste köpas separat.
- Tillgång till ett uttag
Obs: Alarmo måste alltid vara ansluten till en strömkälla för att fungera. Det inbyggda batte-riet är avsett att spara inställningar i händelse av strömavbrott, men driver inte Alarmo självständigt.
Vad ska man göra:
- Kontrollera att USB-kabeln är ordentligt ansluten till USB-kontakten på Alarmos undersida och att den andra änden av kabeln är ordentligt ansluten till en nätadapter som är inkopplad i ett eluttag.
- Om USB-kontakten på Alarmos undersida är skadad måste Alarmo lämnas in för service. Vänligen kontakta
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. .
- Om USB-kontakten på Alarmos undersida är skadad måste Alarmo lämnas in för service. Vänligen kontakta
- Kontrollera att du använder en USB-kabel som stöds och en nätadapter som levererar 5V/1,5A/7,5W eller mer.
- Om du inte använder en tillräckligt kraftfull adapter:
om kabeln eller nätadaptern inte levererar tillräckligt med ström till Alarmo kanske den inte slås på eller stängs av när alarmet ljuder. Testa Alarmo med en annan kabel.
- Om du inte använder en tillräckligt kraftfull adapter:
- Kontrollera att kabeln och nätadaptern inte är skadade. Skador kan till exempel vara en trasig eller delad sladd, lösa kontakter med mera.
- Om kabeln/AC adapter är skadad:
Om kabeln/AC adapter är skadad måste den bytas ut.
- Om kabeln/AC adapter är skadad:
- Koppla bort Alarmo från vägguttaget.
- Vänta 20 sekunder och koppla sedan in Alarmo igen.
- Prova en annan nätadapter och kabel. En Nintendo Switch nätadapter är kompatibel med Alarmo.
- Om du inte har en annan AC-adapter eller kabel:
Din klocka måste lämnas in för service. Inkludera kabeln och nätadaptern.
Vänligen kontaktaDen här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
- Om du inte har en annan AC-adapter eller kabel:
Situationen är inte löst:
Om Alarmo fortfarande inte startar måste din Alarmo lämnas in för service. Inkludera kabeln och nätadaptern.
Vänligen kontakta Bergsala Service för att boka service.