Jag försöker handla på Nintendo Switch.
Kontrollera att du har täckning för köpet på det kort du använder. Dubbelkolla även att du skrivit in rätt uppgifter. Om du använder sparad kort-information bör du testa att radera den förinlagda informationen och registrera kortet på nytt. Till sist bör du även kolla med din bank eller kortföretag så att felet inte ligger hos dem. Om felet kvarstår så fyller du i nedanstående formulär. Se till att använda samma mejladress som kontot du försöker handla på är kopplat till och förklara felet.
Jag försöker handla på en Nintendo 3DS, 2DS eller Wii U.
På de enheter som använder kontotypen Nintendo Network ID kan man inte längre handla med kort direkt på Nintendo eShop. Du behöver skapa ett Nintendo Account (om du inte redan har ett) på hemsidan my.nintendo.com och sedan slå ihop detta med ditt NNID för att sedan kunna lägga in pengar via ditt NA som du kan använda på ditt NNID på eShopen på din konsol. Tänk på att skapa kontot för samma person som ert NNID är skapat för.
Nintendo Network ID (Nintendo 3DS / 2DS and Wii U).
Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om du inte kan begära nytt lösenord själv via konsolen så kan du fylla i nedanstående formulär, så hjälper vi dig att lösa detta. Tänk på att använda samma adress som kontot är bundet till. Om er ursprungliga mejladress inte går att använda kommer vi begära lite andra uppgifter för att bekräfta att ni äger kontot. Tänk på att det inte är tillåtet att överta någon annans konto.
Nintendo Account (Nintendo Switch).
Du kan begära ett nytt lösenord på hemsidan där du skapade och hanterar ditt Nintendo Account: accounts.nintendo.com/. Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om felet är relaterat till kontots mejladress så behöver ni fylla i nedanstående formulär, så kikar vi på problemet. Tänk på att det inte är tillåtet att sälja eller överlåta sitt konto till någon annan, kontot är personligt.
Om du har problem med tvåstegsautentisering eller inte längre har tillgång till e-postadressen som är registrerad för Nintendo Account
Vi kan bara hjälpa dig om vi kan verifiera att du faktiskt är ägaren till kontot. För att göra detta måste du förse oss följande information:
- Nintendo Account Sign-In ID eller Nintendo Network ID (NNID måste vara länkat till ditt Nintendo Account)
- E-postadressen som är länkad till Nintendo Account
- Registrerat födelsedatum (År/Månad/Dag)
- Serienumret på den primära konsolen
- Namnet på minst tre mjukvaror som köpts via kontot